(NIE)Bezpieczne zakupy w Internecie!

12.11.2012r.

 

Są w Internecie takie sklepy, które przyciągają klientów bardzo atrakcyjnymi cenami, oryginalnym towarem i szeroko zakrojoną promocją. Niestety zdarza się, że my jako klienci, dokonując zakupów w takich sklepach narażamy się na ryzyko bycia nie klientem – lecz ofiarą naciągaczy. Którym sklepom warto zaufać i jak je oceniać?

 

Omówimy przypadek sklepu 66procent.pl. Sklep oferuje odzież znanych marek w bardzo atrakcyjnych cenach. Dla wprawnego internauty wystarczy chwila,  żeby podważyć wiarygodność jego oferty. Oto 5 wskazówek jak sprawdzić wiarygodność sklepu internetowego.

 

1.       Przeczytanie regulaminu

W regulaminie można sprawdzić np. adres siedziby sklepu 66procent.pl:

Japan Style Pvt Ltd.
Sto Trade Center, 1st Floor
08-02, Orchid Magu, Male
Republic of Maldives

Dlaczego polski sklep internetowy ma siedzibę na Malediwach? Może ze względu na niższe podatki? A może ma to związek z chęcią zminimalizowania ryzyka przez właścicieli sklepu za odpowiedzialność wobec klientów. Ocenę pozostawiamy naszym czytelnikom.

Ponadto jeszcze we wrześniu br. w regulaminie sklepu 66procent.pl widniał taki zapis:

„Towary oferowane do sprzedaży w serwisie 66Procent są fabrycznie nowe. Serwis zastrzega sobie prawo, że tylko niektóre Towary posiadają gwarancję jakości producenta;”

Obecnie zapis ten został usunięty, ale może on świadczyć o tym, że tzw. oryginalne towary wcale nie są oryginalne.

 

2.       Sprawdzenie opinii o sklepie

Na fanpage sklepu 66procent.pl na Facebooku co chwilę pojawiają się nowe komentarze od klientów czekających ponad 30 dni na przesyłkę, otrzymujących ich zdaniem towary nieoryginalne.

Komentarze z 7.11.2012r.:

„dzisiaj dostalem 5 paczek. w terminie zmiescili sie idealnie-30sty dzien roboczy dzisiaj mija. wszystkie rzeczy A&F nie trafione z rozmiarem,kurtka xl wyglada jak m, bielizna VS jak dla malych dziewczynek rozmiar M wyglada jak XXS. wszystko doszlo, ale ¾ rzeczy zamierzam oddac. ciekawe jak teraz beda sie mialy sprawy reklamacji.

„Ja zamówiłem bluze A&F i niby jest już gdzieś w Polsce, natomiast co do polówki z tommiego to baba z centrali zadzwonila ze przesylka nie dojdzie w terminie i w zamian proponuje mi rabat dodatkowo 10% na co się nie zgodziłem i zażądałem zwrotu pieniędzy za paczkę. 66procent.pl odpowiedzieli że pieniądze zwrócą w ciągu 5 dni roboczych. Wczoraj minął termin, więc napisałem maila kiedy w koncu odzyskam swoje pieniądze na co odpisali: NIEBAWEM OTRZYMA PAN INFORMACJE ODNOŚNIE REKLAMACJI. 
wielkie jaja robią sobie z ludzi.
PRZESTRZEGAM wszystkich przed tym NIEUCZCIWYM PORTALEM!!!”

Opinia klientów o sklepie powinna być zawsze brana pod uwagę przy wyborze sklepu. Oczywiście należy pamiętać o tym, że nie wszystkie opinie są zawsze obiektywne. Zdarzają się przecież także nieuczciwe zagrania konkurencji oraz natarczywych pseudo-klientów. W przypadku sklepu 66procent.pl ilość negatywnych opinii jest na tyle duża, żeby wyciągnąć pewne wnioski wobec słabej obsługi i niskiej jakości towarów sprzedawanych w sklepie.

 

3.       Sprawdzenie metod płatności

Jeśli sklep jest obsługiwany przez operatora płatności, tj. za towar można płacić kartą, wtedy możemy czuć się pewniej. Sklepy obsługujące płatności kartami kredytowymi są poddawane weryfikacji dotyczącej legalności serwisu i towarów tam sprzedawanych. W sklepie 66procent.pl można płacić tylko przelewem.

 

4.       Zbadanie ogólnodostępnych informacji na temat sklepu w Internecie. 

W przypadku 66procent.pl wystarczy użyć wyszukiwarki internetowej żeby po 30sekundach odnaleźć artykuł zatytułowany:

„Prokuratura prześwietla podejrzane sklepy internetowe. 66procent.pl również”.

Można tam wyczytać, że sklep 66procent.pl założyły te same osoby, które założyły serwis Piłka-sklep. Wiele osób zamówiło tam towar jeszcze podczas Euro 2012, do dziś jednak go nie otrzymało.

 

5.       Sklep nie ma żadnych znaków potwierdzających jego wiarygodność

To czy sklep funkcjonuje zgodnie z przepisami prawa, czy zapewnia optymalne bezpieczeństwo, a oferowany towar spełnia odpowiednią jakość mogą zapenić znaki jakości i certyfikaty bezpieczeństwa. Najpewniejszym z nich jest znak i certyfikat „Bezpieczny Sklep” naszej fundacji. Dzięki niemu klienci zyskują pewność bezpiecznych zakupów i poszanowania praw klienta sklepu internetowego.

 

„Kluczem do bezpiecznych zakupów jest zdrowy rozsądek”

Bezpieczeństwo zakupów w sklepach internetowych zależy w ogromnej mierze od klientów.

Przed zakupami powinniśmy zawsze prześwietlić sklep internetowy pod kątem wiarygodności i bezpieczeństwa. Powyżej wskazaliśmy kilka sposobów jak to zrobić. Mamy nadzieję, że każde kolejne zakupy będą dla Państwa źródłem przyjemności, a nie stresu.

 

Fundacja Veracity

« wstecz